Inwestor:  PKP Energetyka S.A.
Architekt: mgr inż. arch. Piotr Bielecki
Realizacja: 2018

Przedmiotem projektu budowlanego konstrukcji była przebudowa budynku podstacji trakcyjnej Pilawa na działce nr ew. 1289/144 i części działki ew. 1289/143 z obrębu 0001 Pilawa (53,1 km linii kolejowej nr 7).
Istniejący budynek jest obiektem jednokondygnacyjnym, niepodpiwniczonym, powstałym około 1967 roku. Konstrukcja budynku mieszana. Ściany nośne części wyższej wymurowano z cegły ceramicznej pełnej oraz wapienno-piaskowej pełnej. Konstrukcję dachu wykonano z kratowych dźwigarów żelbetowych o kształcie łukowym, na których ułożono żelbetowe płyty panwiowe. Pokrycie dachu hali wykonano z papy. Ściany części niższej budynku wymurowano z cegły ceramicznej pełnej oraz wapienno-piaskowej pełnej. Nad częścią niższą stropodach wykonano jako gęstożebrowy gr.24cm, pokryty papą, na którym w trakcie remontu ułożono blachę trapezową na konstrukcji drewnianej. Posadowienie obu części budynku jest na ławach fundamentowych betonowych.
Planowana przebudowa istniejącego budynku zakładała m.in. naprawę istniejących uszkodzeń konstrukcji budynku, wymianę wszystkich podłóg na gruncie wraz z kanałami instalacyjnymi oraz wymianę stanowisk transformatorów z zastosowaniem szczelnych prefabrykowanych mis olejowych.